Alla inlägg under februari 2013

Av Elen - 19 februari 2013 09:28

God morgon, eller förmiddag kanske :)
Har precis slängt in en maskin tvätt och funderade på vad jag ska göra innan skolan börjar. Då fick jag sån lust att läsa om Harry Potter serien.

Jag har nog läst den svenska översättningen åtminstone 10-12 gånger (med undantag för sjätte och sjunde boken) och den engelska nästan lila många gånger. Hoppas nån mer än jag har en bok som ni kan läsa hur många gånger som helst utan att tröttna ^^ jag vet att min sambo tycker jag är galen ;)

Av Elen - 13 februari 2013 16:43

Min senaste kreation. En kimonojacka i svart velour.
Sydde den färdig i söndags, men praktiken har börjat nu så har varken hunnit eller orkat lägga upp den.

Sambon kommer hem snart från sin resa till Mexiko så då kan jag få honom att ta bättre bilder på den med en mycket bättre kamera :) hoppas ni kan nöja er med denna så länge :)

Bilden är tagen innan jag åkte iväg för att fira svärmor.

Av Elen - 9 februari 2013 21:46

Haha. Min systerdotter spelade ett spel på syrrans mobil, där en bil kunde byggas om till en helikopter.

Ljudet den helikoptern gjorde fick mig att tänka på en av de bästa scenerna i Simpsons ^^



Älskar verkligen Homers helikopter ljud. Skrattar alltid så himla mycket :D

Av Elen - 9 februari 2013 12:01

Är på väg in till stan för att möta upp en av mina bästa kompisar. Vi har inte träffats på över ett år eftersom vi bor på olika ställen i Sverige. Men nu är hon här nere :)

Ska köpa lite fika med hem sen ska hon se var jag bor nu :) ska bli så himla kul!

Av Elen - 8 februari 2013 21:00

Hej.

har (äntligen) gjort nya naglar idag. De blev fint vårigt gula med små blommor. Gjorde dem dessutom krortare än vad jag brukar göra eftersom praktiken börjar på måndag.


 


Fina va? Är så sjukt nöjd :D      

Av Elen - 6 februari 2013 16:17

Lyssnar just nu på Girls Generation - Oh!

En låt som alltid gör mig glad när jag behöver muntras upp :) 

Även om jag inte riktgit vet vad de sjunger så är melodin katchig och jag får alltid lust att dansa.



Videon har precis släppts i en nyare verision, med lite annorlunda text, ni kan se den här :)

Av Elen - 4 februari 2013 17:36

Köpte en symaskin för en vecka sedan och nu när sambon åkte till Mexiko passade jag på att köpa lite tyg för att sy mig själv lite kläder.
Än så länge har jag endast fållat (ena) tyget. Men gud vad min maskin är bra! Undrar varför jag inte skaffat en tidigare ;)

Av Elen - 3 februari 2013 14:25

Måste tipsa om en bra film.

Den heter Pitch Perfect och har ännu inte släpts i Sverige på Bio, men den kommer släppas den 8 Feb, så det är endast om några dagar.

Filmen är en musikal, men de sjunger inte som i en vanlig musikal, dvs om allt. Utan istället gör de framträdanden där de sjunger acapella.


Den är otroligt rolig och kärlek är endast en biroll i denna film, vilket jag tycker är bra... har liiite svårt för romantiska filmer.



Ovido - Quiz & Flashcards