Alla inlägg under juli 2013

Av Elen - 31 juli 2013 09:54

Idag innan frukosten på jobbet så såg jag en liten fågel ligga ihopkurad vid en entré.
Jag gjorde som jag alltid gör när jag inte vet vad jag ska göra - jag ringde pappa.

Jag tog ett foto på den och skickade iväg det som ett mms och fick svaret att det var en tornseglare. Enligt pappa så klarar de inte sig på marken och kan inte lyfta själv.
Så jag, enligt pappas instruktioner, tog ett par vantar och grep tag i den lilla livrädda fågeln.
Den pep och skreck och försökte bita mig - den lyckades inte.
När jag kom fram till en gräsmatta tittade jag på den och sa: Jag hoppas detta lyckas nu.
Sen tog jag sats med armarna mellan bena och kastade upp den i luften.

Till em början trodde jag den skulle störta, mem när den hittade luften under vingarna flög den så fint iväg...
Jag kände hjärtat klappa och jag kunde inte hålla händerna stilla - snacka om adrenalin kick ^^

Lilla fågeln

WWE

Av Elen - 25 juli 2013 20:44

Sitter här och kollar på World Wrestling Entertainments (WWE) hemsida. För ungefär 10 år sedan (!) gick det på 6:an, jag och en av mina kompisar satt som klistarde varje måndag och fredag för att se monday night RAW och Friday night Smackdown!

Haha!


Jag minns att jag ville bli en WWE Diva eftersom de var så snygga :P Så här i efterhand är det väl rätt så bra att jag inte satsade på den kariären ^^ Dock hade de varit roligt att gå och se en sådan här "match" någon gång om jag kommer till USA :) Synd bara att de Divor jag tyckte bäst om när detta sändes här hemma har slutat :(


Jag följer det inte så mycket längre, men kul att se att de brottarna jag tyckte bäst om (förutom tre) är kvar :)


De brottarna jag tyckte bäst om i RAW var/är:

   

                                  

Shawn Michaels                       Jeff Hardy                         Batista

The Heartbreak Kid (HBK)        

(slutat)                                   (slutat)                             (slutat)



I Smackdown! var/är mina favorit brottare:

                     

Rey Mysterio                           RVD                                    Eddie Guerrero

                                              Rob Van Dam                      (1967-2005 R.I.P)



Divorna kallade killarna som tittade för ögongodis.

När de brottades så var inte utgången lika viktigt, utan så länge de hade minimala kläder på sig och studsiga bröst, var de nöjda >< jaja. Jag hade några favoriter där med, synd så har alla tjejer som var med när jag kollade slutat :(


                        

Torrie Wilson                          Ashley Massaro


Jaha, nu vet ni lite mer om mina fritidsintressen ^^

Får kanske sätta mig och spela lite WWE till mitt Xbox nu :P

Av Elen - 24 juli 2013 19:28

Usch!

Det är inte bra att ha en sambo som reser mycket när man själv är shoppoholic ^^

Har precis beställt hem lite body butter från märket "I Love..." i dofterna Strawberries & Milkshake och Coconut & Cream.


 

Jag funderade länge på om jag skulle välja body butter eller body lotion och då ställde jag mig frågan: Vad är skillnaden?

Det jag kom fram till var detta:


Body lotion är en vatten- eller fettbaserad blandning. De är bra för att smörja in hela kroppen med eftersom den är snabbabsorberande och lättflytande. Den passar bra till hudtyper som är normaltorra eller lite torra.


Body butter där emot är en oljbaserad blandning och är mer krämig än lotionen. Eftersom den är så pass rik i fetter är den bättre att smörja in sig med om man har torr hud. 
Det är bra att under vintern undvika krämer med vatten eftersom detta torkar ut huden ännu mer, därför är body butter bättre att använda under denna tid. 


Jag har inte torr hur, men jag älskar hur min hud känns efter jag smörjt in mig med body butter. För vissa kan det kännas som om man fått en fet hinna utanför huden, vilket kan kännas obehaglit. Men det är ju bara att testa sig fram :)


Av Elen - 23 juli 2013 08:03

Jag gissar att många har hört talas om Harald Blåtand och kanske även gissat att han givit namnet åt det trådlösa kommunikationsformen Bluetooth :) Detta kom sig att de som utvecklade bluetooth (som för övrigt var svenskar från Lund ;)) var intresserade av vikingar. Harald Blåtand var en stor talare som folket lyssnade på och han enade även Norge och Danmark :)

Det jag inte tror att många tänkt på är att Bluetooths märke

är stiliserade runor och kan ni gissa vilka bokstäver?
Just det - H och B som i Harald Blåtand ^^

Av Elen - 22 juli 2013 21:01

Lite får man ju mysa när mannen är borta, eller hur?

Av Elen - 22 juli 2013 17:06

Jaha. Då sitter man här utanför ub (uni-biblioteket) och väntar på min kompis. Tillsammans ska vi börja diskutera vårt examensarbete som ska starta i höst. Lite tidigt ^^

Men utsikten är fin :)

Av Elen - 22 juli 2013 10:56

Har länge velat ha en sådan här tröja :)

(Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilden)

Hittade den på ebay, men väntar nog till hösten med att köpa någon... för, tja, förändringar kommer ske innan dess och vill då inte köpa för mycket saker :p
Men fin är den och kommer köpa den någon gång under året :)

Av Elen - 21 juli 2013 21:41

Jaha. då var denna helgen snart tagit slut.

Även om jag vet att jag kommer döda mig själv imorgon så kan jag inte sova än. Har haft för långa sovmorgnar för att vara trött.

Så det blir väl att krypa ned i sängen och se på Morden i Midsomer :)


Igår åkte även älsklingen till Ryssland, så det är lite tomt här hemma, men han kommer snart hem igen :)


 

Min fining på Lockarp

Ovido - Quiz & Flashcards