Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Elen - 29 januari 2013 18:13

Var med mamma och tittade på Tutankhamun på Malmömässan igår.

Gud vad vackert det var! Har alltid varit intresserad av arkeologi, paleontologi och historia fram till 1800-talet. Och se denna utställning var en av det mest underbara saker jag någonsin gjort. Nu är nästa mål, inom egyptisk historia, att åka till British museum och museet i Kairo för att se orginalen :) För några år sedan var jag i Berlin och såg bysten av Nefertiti, hon var jättevacker :)


På utställningen i Malmö fick man en audio guide, vilket gjorde att man kunde ta utställningen i sin egen takt. Dock fanns det två filmer á 10 min var. Så räkna in dem i rundturen. Och de rekomenderar 1,5 till 2 timmar, men är ni så intresserad som jag och mamma, räkna då med 2 till 2,5 timme för att hinna se allt och lyssna på informationen.

Utställningen tar slut den 17 februari, så har ni tid så åk till Hyllie och besök den. Det kommer verkligen vara värt det.

 

För att få mer information om piser, tider och väg klicka på länken här 

 

 

                                                             (Bilden tagen av mig på Tutankhamuns mask)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards